Get Adobe Flash player
Sembang Shoutbox
Sembang Login
Suami Tidak Bernafsu Terhadap Isteri
  • Page:
  • 1
  • 2

Suami Tidak Bernafsu Terhadap Isteri
Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

Suami Tidak Bernafsu Terhadap Isteri 4 years ago #10621

  • miya
  • OFFLINE
  • Karma: 0
Saya ingin bertanya, apakah hukum bagi seorang suami yang tidak memberi nafkah batin kepada isterinya, dengan alasan tidak bernafsu dengan fizikal isterinya (isterinya berbadan sederhana, suami ingin isteri berbadan berisi). Pasangan tersebut telah berkahwin selama dua tahun, dan si isteri hanya pernah disentuh suaminya sekali sahaja iaitu selepas setahun perkahwinan. Itu pun setelah ditegur oleh isterinya. Suaminya juga tidak suka tidur sekatil dengan isteri kerana rimas, apatah lagi untuk bermanja-manja seperti layaknya pasangan yang sudah berkahwin. Si isteri sudah beberapa kali cuba berbincang dengan suaminya tentang hal ini tetapi suami agak ego. Apa pandangan Ustaz terhadap perkara ini?

Suami Tidak Bernafsu Terhadap Isteri 3 years, 11 months ago #10632

  • Jue
  • OFFLINE
  • Karma: 1
nampaknya soalan tu ditanyakan kepada seorg ustaz..hehe
saya bukanla ustaz / ustazah ..bolehlah memberikan pandangan skit..
Bagi saya suami nyer tu x baiklah berpandangan begitu terhadap isterinya..nampak sangat suaminyer tu tidak menerima isteri seadanya..kalau dah nak yg berisi ..carikan la ubat ke susu or supplement yg boleh jadikan isteri tu berisi..alahai.saje cari alasan jer tu..x semestinya ikan yg besar tu sedap isinya bila di makan...mesti ada sebab lain kenapa suami bersikap begitu..cuba check2 pihak kita apa kelemahan selain dari katanya tak berisi tu..

Kalau dah berbincang x boleh..ego..jalan nyer berdoa..sabar..dan redha ..
Harap kawan2 yg lain boleh memberikan pandangan yg lebih mendalam..

Re: Suami Tidak Bernafsu Terhadap Isteri 1 year, 8 months ago #13826

miya wrote:
Saya ingin bertanya, apakah hukum bagi seorang suami yang tidak memberi nafkah batin kepada isterinya, dengan alasan tidak bernafsu dengan fizikal isterinya (isterinya berbadan sederhana, suami ingin isteri berbadan berisi). Pasangan tersebut telah berkahwin selama dua tahun, dan si isteri hanya pernah disentuh suaminya sekali sahaja iaitu selepas setahun perkahwinan. Itu pun setelah ditegur oleh isterinya. Suaminya juga tidak suka tidur sekatil dengan isteri kerana rimas, apatah lagi untuk bermanja-manja seperti layaknya pasangan yang sudah berkahwin. Si isteri sudah beberapa kali cuba berbincang dengan suaminya tentang hal ini tetapi suami agak ego. Apa pandangan Ustaz terhadap perkara ini?


apa perkembangan miya sekarang yer.dah berisi kot?
mungkin boleh berkongsi pengalaman menambat hati suami yg ego...

sy suka yg sedang-sedang ajer
tapi jodoh dapat yg berisi heeheee

Re: Suami Tidak Bernafsu Terhadap Isteri 1 year, 8 months ago #13838

  • mami
  • OFFLINE
  • Karma: 1
pemuda wrote:
miya wrote:
Saya ingin bertanya, apakah hukum bagi seorang suami yang tidak memberi nafkah batin kepada isterinya, dengan alasan tidak bernafsu dengan fizikal isterinya (isterinya berbadan sederhana, suami ingin isteri berbadan berisi). Pasangan tersebut telah berkahwin selama dua tahun, dan si isteri hanya pernah disentuh suaminya sekali sahaja iaitu selepas setahun perkahwinan. Itu pun setelah ditegur oleh isterinya. Suaminya juga tidak suka tidur sekatil dengan isteri kerana rimas, apatah lagi untuk bermanja-manja seperti layaknya pasangan yang sudah berkahwin. Si isteri sudah beberapa kali cuba berbincang dengan suaminya tentang hal ini tetapi suami agak ego. Apa pandangan Ustaz terhadap perkara ini?


apa perkembangan miya sekarang yer.dah berisi kot?
mungkin boleh berkongsi pengalaman menambat hati suami yg ego...

sy suka yg sedang-sedang ajer
tapi jodoh dapat yg berisi heeheee



sye mule2 kawen keding je.. lo ni dah anak 4...dah gomok le sket...penah gak terase ati ngan abg ble dia ckp.. xdek selera tgk awak camni..pasal tu ke jarang2..huhuhu..takott wooo ble dia ckp camtu.. sedang berusaha nak nipiskan blk badan nih.. ..

Re: Suami Tidak Bernafsu Terhadap Isteri 1 year, 8 months ago #13839

  • mami
  • OFFLINE
  • Karma: 1
mcm x menjwb soklan je aku nih...

Re: Suami Tidak Bernafsu Terhadap Isteri 1 year, 8 months ago #13840

mami wrote:
pemuda wrote:
miya wrote:
Saya ingin bertanya, apakah hukum bagi seorang suami yang tidak memberi nafkah batin kepada isterinya, dengan alasan tidak bernafsu dengan fizikal isterinya (isterinya berbadan sederhana, suami ingin isteri berbadan berisi). Pasangan tersebut telah berkahwin selama dua tahun, dan si isteri hanya pernah disentuh suaminya sekali sahaja iaitu selepas setahun perkahwinan. Itu pun setelah ditegur oleh isterinya. Suaminya juga tidak suka tidur sekatil dengan isteri kerana rimas, apatah lagi untuk bermanja-manja seperti layaknya pasangan yang sudah berkahwin. Si isteri sudah beberapa kali cuba berbincang dengan suaminya tentang hal ini tetapi suami agak ego. Apa pandangan Ustaz terhadap perkara ini?


apa perkembangan miya sekarang yer.dah berisi kot?
mungkin boleh berkongsi pengalaman menambat hati suami yg ego...

sy suka yg sedang-sedang ajer
tapi jodoh dapat yg berisi heeheee



sye mule2 kawen keding je.. lo ni dah anak 4...dah gomok le sket...penah gak terase ati ngan abg ble dia ckp.. xdek selera tgk awak camni..pasal tu ke jarang2..huhuhu..takott wooo ble dia ckp camtu.. sedang berusaha nak nipiskan blk badan nih.. ..


semoger berjaya...
kalau dah nipis senang abg nak dokong kot tertidor depan ruang tamu..tak le misss
heheee

Re: Suami Tidak Bernafsu Terhadap Isteri 1 year, 8 months ago #13843

  • AY
  • OFFLINE
  • Karma: 2
pemuda wrote:
mami wrote:
pemuda wrote:
miya wrote:
Saya ingin bertanya, apakah hukum bagi seorang suami yang tidak memberi nafkah batin kepada isterinya, dengan alasan tidak bernafsu dengan fizikal isterinya (isterinya berbadan sederhana, suami ingin isteri berbadan berisi). Pasangan tersebut telah berkahwin selama dua tahun, dan si isteri hanya pernah disentuh suaminya sekali sahaja iaitu selepas setahun perkahwinan. Itu pun setelah ditegur oleh isterinya. Suaminya juga tidak suka tidur sekatil dengan isteri kerana rimas, apatah lagi untuk bermanja-manja seperti layaknya pasangan yang sudah berkahwin. Si isteri sudah beberapa kali cuba berbincang dengan suaminya tentang hal ini tetapi suami agak ego. Apa pandangan Ustaz terhadap perkara ini?


apa perkembangan miya sekarang yer.dah berisi kot?
mungkin boleh berkongsi pengalaman menambat hati suami yg ego...

sy suka yg sedang-sedang ajer
tapi jodoh dapat yg berisi heeheee



sye mule2 kawen keding je.. lo ni dah anak 4...dah gomok le sket...penah gak terase ati ngan abg ble dia ckp.. xdek selera tgk awak camni..pasal tu ke jarang2..huhuhu..takott wooo ble dia ckp camtu.. sedang berusaha nak nipiskan blk badan nih.. ..


semoger berjaya...
kalau dah nipis senang abg nak dokong kot tertidor depan ruang tamu..tak le misss
heheee

miss ape tuh? ngee
Signature

Re: Suami Tidak Bernafsu Terhadap Isteri 1 year, 8 months ago #13846

  • ain
  • OFFLINE
  • Karma: 3
Asmy Yuh wrote:

miss ape tuh? ngee


ececece asmy jadi inesen lurus pembaris plak ye hehehehe

Re: Suami Tidak Bernafsu Terhadap Isteri 1 year, 8 months ago #13851

  • AY
  • OFFLINE
  • Karma: 2
ain wrote:
Asmy Yuh wrote:

miss ape tuh? ngee


ececece asmy jadi inesen lurus pembaris plak ye hehehehe

da tu kalu sy open ada org xcaye kikikiki
Signature

Re: Suami Tidak Bernafsu Terhadap Isteri 1 year, 8 months ago #13853

  • ain
  • OFFLINE
  • Karma: 3
Asmy Yuh wrote:
ain wrote:
Asmy Yuh wrote:

miss ape tuh? ngee


ececece asmy jadi inesen lurus pembaris plak ye hehehehe

da tu kalu sy open ada org xcaye kikikiki


abaikan org yg x caya tu. bukan dia bg mkn kita punb
  • Page:
  • 1
  • 2
Moderators: afsal8281
Time to create page: 0.66 seconds