Get Adobe Flash player
Sembang Shoutbox
Sembang Login

isteri kecewa...
Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

isteri kecewa... 6 years, 4 months ago #5838

saya ada masalah besar yang nak kongsi bersama…harap semua dapat berikan pandangan, terutamanya abang PM (setelah bc beberapa komen abg PM kat post lain).

Saya baru berumur 27thn..dah ada anak sorang dan skrg ni ni tgh mengandungkan anak yg kedua…hb sebaya dgn saya, muda lagi la kiranya.. Hb seorang perokok..dari segi fizikal pula beratnya hampir 90kg, tinggi cuma 165cm. Dari segi zahir, hb tiada cacat celanya…mmg dia yg terbaik.

Tapi dari segi batin, saya agak kecewa dengan hb..hb seolah2 kurang keinginan utk bersama. Tak tau dimana salahnya..alasan yang selalu diberi..penat. sampaikan satu masa saya dah malas nak meminta sebab selalu sangat kecewa. Kalo dapat pun bagi saya hanya untuk memuaskan dia..sehinggakan saya dah tak ingat bila kali terakhir saya klimks bila bersama hb. Sebab biasanya bila bersama suami terus ke acara berat..mukadimah tak seberapa, itupun untuk dia je. Masa saya pregnant ni lagi kritikal…tengah2 bertarung, tiba2 lembik je. Hb seolah2 tak selesa dengan keadaan saya..kecewa tu dah tak dapat nak diungkapkan dengan kata2.

Pada mulanya saya rasa pasrah je..tapi sekarang ni kesengsaraan tu buat saya cuba mencari alternatif lain. Dan paling teruk sekarang ni saya dah pandai tgk cerita yg tak sepatutnya…dan belajar utk memuaskan diri sendiri. Saya tahu dosanya..tapi saya tak mampu nak menahan diri.

Dari segi luaran, memang hubungan saya dan hb nampak bahagia..dan hb pun tak tahu apa yg dah saya buat akhir2 ni. Saya betul2 tak tahu apa yg perlu saya katakan pada hb…sebab dah kerap sangat saya nyatakan masalah ni, tapi hb masih macam tu. Kadang2 saya jadi kesian dengan ketakmampuan dia tu…jadi saya pun terus senyap dan tak meminta2 dah. Tapi saya takut saya terfikir utk ‘makan luar’..jauhkanlah saya dari semua tu.

Pada yang diluar sana..tolonglah nasihati saya dan bantu saya utk mengatasi masalah ni.

isteri kecewa... 6 years, 4 months ago #5839

  • jokiveteran(JV)
Hai strawberry (SB). Nasihat teman banyak bersabor dan cuba cari sebab musababnya. Mungkin hb SB ada masalah tetapi dia malu nak cakap. Cuba perhatikan perbezaan hb sejak kebelakangan ini? Sejak bila dia jadi begitu? Jgn buat perkara-perkara yang akan membuat anda menyesal nanti.

isteri kecewa... 6 years, 4 months ago #5842




saudari strawberry...

boleh ke saya panggil sb jer...

saya sukar nak beri pendapat dan pandangan kerana sb tidak menceritakan dengan lebih lanjut dan terperinci...saya tidak pasti adakah kerana saudari malu untuk mendedahkan kisah dalam kelambu ni di paparan umum atau sebaliknya...

apa yg membuatkan saya menjadi tertanya tanya ialah :-

1) adakah sb tidak mendapat kepuasan seks sejak awal berumahtangga hingga sekarang..??? atau

2) adakah kepuasan seks tidak dinikmati selepas melahirkan anak yg pertama hingga skrg??? atau

3) adakah kepuasan seks hilang dari kamus berkelamin sejak sb mula mengandungkan anak yg ke 2 ???

dengan situasi sb yg sedang mengandungkan anak ke 2,,berbagai isu tentunya timbul dan boleh mempengaruhi kelancaran membuat hubungan seks yg menikmatkan...antaranya :-

1) berapakah usia kandungan sekarang..???

2) adakah anak pertama lahir dengan pembedahan..???

3) selalukah sb alami alahan yg teruk hingga suami jatuh kesian..???

4) bertambahkah saiz tubuh badan sb hingga dah jadi macam buah pear..???segala segi semuanya selebeh...

5) perubahan 'penampilan' sb dari menarik bertukar menjadi membosankan...

kadang2 sb mungkin tak sedar bahawa senya masalah yg dibangkitkan oleh sb sebenarnya dtg dari sb,,mungkin suami menjadi 'hilang selera' dan tidak berminat disebabkan faktor2 tadi...mungkin...

tetapi bukan semua salah sebelah isteri aje...ada jugak yg berpunca dari sebelah suami...sudahkah sb selidiki suami sb dengan jelas dan terang masalah yg beliau hadapi...antaranya :-

1) adakah dia berubah dari jadi 'kacang hantu' kpd org 'surau/masjid'..??? atau

2) pernahkah dia terlibat dengan kemalangan baru2 ni..??? atau

3) dia pernah ternampak sb keluar 'date' dgn ex-boyfreind/teman lelaki/teman sepejabat ...???atau

4) dia pernah terbaca sms didalam henset sb yg berbau lucah+cinta diantara sb dgn lelaki lain...??? atau

5) pergaduhan diantara suami dgn adik beradik/keluarga sb...atau

6) dia tension pasal kerja di opis dan beban kerja yg banyak...tambah lagi minyak dah naik ni...atau

7) kerja suami memang kerja yg berat dan meletihkan seperti buruh kasar dan selalu pulang lewat...

dari pengamatan saya, suami saudari berbadan gempal..dgn ketinggian 165 cm dan berat 90 kg...kebanyakan lelaki badan begini memang cepat letih dan kurang stamina...

tambahan pula jika suami sb bukan seorang yg rajin bersenam atau rajin mengambil ubat vitamin/jamu/ makanan tenaga tambahan...diburukkan lagi dengan tabiatnya yg merokok,,sistem ketahanan badan akan lemah dan rosak....

bukan semua perokok lemah tenaga batin,,tetapi banyak kes, rokok adalah salah satu punca menyebabkan lelaki akan cepat 'mati pucuk'...proses mati pucuk ini dimulai dengan lemah tenaga batin yg berbagai peringkat ( ada 3 peringkat )..

apabila lelaki mula mengalami lemah tenaga batin samada dari faktor kesihatan diri atau faktor luaran disekelilingnya, rata2 lelaki tadi memang tidak berminat utk menikmati kelazatan membuat hubungan seks secara bersama...beliau lebih utamakan diri sendiri....

ini disebabkan beliau merasakan tidak berupaya/tidak sanggup/tidak terdaya utk memuaskan pasangannya(isteri)..kadang2 akan timbul rasa malas yg amat sgt utk nak bersusah payah memberi nikmat pula kpd isteri...lebih2 lagi bila isteri seorang yg lambat klimaks...

nasihat saya,,

sb jangan cepat melatah dan putus asa...ikhtiarkan agar kepuasan seks yg pernah dialami bersama sebelum ini dapat dinikmati semula...di dalam tempoh mencari penawar tadi,, tidak salah sekiranya sb memuaskan diri sendiri dengan cara 'melancap'...jika boleh elak,,cuba lah elakkan...akan tetapi jika nafsu terlalu membuak,, maka bolehlah 'layan' sensorang...

ini lebih baik dari saudari mencari jalan pintas dan bertindak nakal dgn cuba 'makan luar' bersama lelaki lain...JANGAN CUBA UNTUK MEMUASKAN NAFSU SEKS DENGAN LELAKI YG BUKAN SUAMI..tindakan nakal tadi bukan dapat menyelesaikan masalah,,malahan akan menambahkan masalah...

saya tak nafikan,,kenkadang sb akan rasa teruja dan gelora bila melihat lelaki lain di saat situasi begini..tak kiralah lelaki itu suami org, duda atau budak bujang...'kegersangan dan kemarau' yg dialami akan membuatkan sb mudah 'cair' bila mereka selalu memujuk dan pandai ambil hati...

perkara begini pernah saya bangkitkan dalam posting2 saya terdahulu..namun ada juga warga ss bergelar isteri yg cuba nak menafikan dan menuduh saya membuat serkap membabi buta...saya hanya menulis berdasarkan kisah benar dan apa yg pernah menjadi pengalaman...

justeru,,,

bertindaklah dengan menggunakan akal dan budi bicara, jangan ikutkan nafsu semata, dan jangan berpandukan kpd hati cuma...zaman ini dah terlalu banyak sgt kita dengar kes skandal seks membabitkan isteri org dgn lelaki bukan suami sendiri...

pandai pandailah mencari tempat bertanya dan tempat mendapatkan nasihat...semoga sb berjaya...insyaallah..


isteri kecewa... 6 years, 4 months ago #5844

tq en pm & jv atas nasihat kalian ...

jawapan kepada soalan en pm:

- saya hilang kepuasan seks sejak mengandungkan anak yg ke2 ni.

- usia kandungan saya dah masuk 6bln

- anak pertama lahir normal

- anak 2nd ni saya tak de alahan yg teruk, cuma sakit pinggang je.

- berat badan saya mainain..malahan lagi kurus dari mengandungkan anak pertama.

- dari segi penampilan..saya rasa tak de yg berubah, masih macam mula2 kawin dulu. tapi saya tak pasti dari sebelah hb camne..penah saya tanya, tapi dia kata ok je..

- sikap hb xde yg berubah pun..gi gak masjid kalo dia ada masa, sama macam mula kawin dulu.

- kemalangan? tak de..

- saya tak penah date dengan sape2 kecuali hb.

- sms? tak penah lelaki lain bg msg kat saya

- pergaduhan keluarga? tak de

- tension keje..mmg hari2, pasal taraf hidup yg makin meningkat ni pun buat dia kadang2 tak leh tido.

- hb keje dalam ofis je, kalo balik lewat pun sebab meeting..itupun jarang.

- hb mmg tak rajin bersenam..tak makan supplement or etc.

tp utk pengetahuan en pm, masa pregnant anak 1st pun hb macam ni juga, tapi tak sekritikal anak ke2 ni. mungkin sindrom dia kot bila saya pregnant

mmg kadang2 saya penah teruja & gelora bila melihat lelaki lain...tapi cukup sekadar itu shj. hb masih tetap di hati..saya tak sanggup nak lagi nak serahkan diri kepada org lain selain hb.

sebab tu saya join forum ni..hopefully nasihat + semangat dari member2 dalam ni buat saya makin kuat dan akan terus berusaha utk memperbaiki keadaan...

isteri kecewa... 6 years, 3 months ago #5861




dari keterangan yg saudari berikan,,,dapatlah saya sedikit sebanyak pemahaman ttg kes yg dialami oleh saudari...

secara amnya, saya boleh katakan yg suami saudari sb mengalami sindrom hilang selera kepada saudari ketika saudari sb hamil...

ada kemungkinan bahawa suami sb tertarik dari segi tarikan seks fizikal yg hanya tertumpu di bahagian abdomen ...maksud saya..bahagian tubuh sb yg menaikkan nafsu seks suami sb adalah pada bahagian perut hingga ke celah kangkang saja...ini lah main point tarikan seks saudari padanya..

suami kurang bernafsu pada buah dada,ponggong,peha atau betis...sesetengah lelaki lain, main point nafsunya pada buah dada, sesetengahnya pada ponggong pompuan yg bulat dan sebagainya...tetapi suami sb pula pada bhgn abdomen...( perut dan faraj )

apa bila usia kandungan saudari semakin bertambah dan perut makin membesar, secara otomatik nafsunya kepada saudari turun sedikit demi sedikit akibat dari perubahan kepada bhgn tubuh yg diminatinye itu..lebih2 lagi kalau dulu perut saudari jenis slim, skrg dah bertukar membuncit..menyukarkan pula aksi yg suami saudari gemari ketika bersetubuh iaitu berlaga pusat dan mendakap dada....di tambah pula jika perut saudari mengalami garis2(scar) ketika mengandung.

Faraj ???...ada kemungkinan juga beliau tidak selesa bila saudari mula mengeluarkan lelehan faraj yg berbau ketika sedang mengandung...atau saudari sering mengabaikan lelehan ini...bagi pengidap kencing manis,,lelehan ini nampak jijik dan memualkan...jika sebelum ini beliau jenis yg suka melihat faraj, suka meraba faraj, suka mengusap2 faraj,,,skrg beliau rase "semacam"...

kombinasi perubahan kedua dua inilah (perut dan faraj) yg mungkin membuatkan suami sb hilang selera...

saudari sb boleh mencuba utk mengatasi masalah ini...walaupun sb nampak beliau seakan mcm tidak kisah soal tidak bersetubuh dengan saudari, namun sebenarnya beliau memang gersang dan teringin...cuma seleranya hilang bila berdepan dgn saudari...tapi ingat..NAFSU seksnya masih ada...dia masih bersabar tuuu....

agak malang, bila suami saudari tidak menyetubuhi saudari dan saudari pula teringinkan hubungan seks tersebut... saudari pula yg mungkin ketika mengandung ini bertambah kuat gelora nafsu seks...walhal suami buat 'dek' dan biarkan saudari dingin kempunan...

cuba begini...

saudari kena ambil tindakan sebagai kapten dan nakhoda pula...kalau dulu segala urusan mukaddimah sering dimulai oleh suami, kini saudari pula yg take over..saudari yg kena 'MULA' dulu...

kes begini saya rasa cara yg sesuai ialah dengan cara saudari buat 'tiger show'..tetapi jangan sampai bertelanjang bulat habis...maksudnya...ketika suami saudari sedang berehat rehat samada di sofa atau di atas katil,,,saudari kenakan pakaian baju tidur yg seksi..tutup bahagian perut...jangan bagi terdedah...

buat aksi2 ghairah, ala2 manja, ala2 gedik didepan dia sambil berbual bual..tapi INGAT...jangan tonjolkan sangat rupa perut yg dah besor dan buncit tu..jangan bagi ketara dia nampak sangat...

sambil2 berbual tu,,sekali sekala pegang dan belai batang suami..JANGAN dilancap terus,, main2 jer...kejap2 usap telor 2 biji tu...kejap2 goncang2 batang dia...tapi jgn berterusan sgt...alih2kan tangan pada peha ke, dada ke atau picit2 kepala atau atas bahu dia...

INGAT !!!...jangan bagi dia nampak sgt keadaan perut sb...kalau boleh,,biar suasana ketika itu dalam cahaya gelap dan suram...

bila batang suami dah terpacak keras...tu tandanya dia dah nakkan faraj saudari...jangan buang masa,,, terus ajak dia main...kalau dia malas nak foreplay terlebih dahulu dgn sb...saya sarankan sebelum dia balik dari kerja,,,saudari ghairahkan diri saudari terlebih dahulu dgn apa cara sekalipun asalkan buat perkara yg betul...

yang penting,, tatkala saudari mula buat aksi tiger show tadi,,,celah kangkang saudari sebenarnya dah pun kembang,geli dan stim...cuma tambah sikit pelincir mcm minyak zaitun/ ky jelly jer lagi..

ketika batangnya sedang keras dan terpacak tadi, terus masukkan saja batangnya ke dalam faraj saudari dalam posisi saudari di atas dan suami di bawah...duduk atas kangkangnya...halakan badan saudari kedepan..( suami cuma pandang belakang sb aje) buat gerakan naik turun ikut kelesaan sb skrg..

jika suami rase nak terpancut..stop pergerakan...jangan kemut batangnya ketika ini..biar batangnya tenggelam dalam...sb boleh buat gerakan hayunan kedepan kebelakang secara perlahan tanpa menarik badan sb naik turun...suruh kedua belah tangan suami pegang pinggang/pinggul sb ketika acara sorong tarik (naik turun) berlansung...

lakukan persetubuhan dgn cara ini sehingga sb klimaks,,,saudari juga boleh tukar posisi secara doggy jika suami nakkan begitu..kdg2 suami rasa lenguh dibawah bila terlalu lama...tak kisah lah...asalkan tak memudaratkan kandungan...lakukanlah bersama sehingga korang berdua sama2 mendapat kepuasan...

cubalah...insyaallah...


isteri kecewa... 6 years, 3 months ago #5862

  • ain
  • OFFLINE
  • Karma: 3
mak aiiii...detail giler penerangan pawang ni..kompom leh jadi top hits topik ni hehehehehe

isteri kecewa... 6 years, 3 months ago #5863

malu pula baca komen en pm ni...tapi anyway tq very2 much. saya akan cuba praktik dan tgk hasilnya

isteri kecewa... 6 years, 3 months ago #5866

wakakaka...lama gler tak masuk forum...tp bila baca saranan PM...nak tergelak golek haku! ko memang pakar lar bro... cayalah!

isteri kecewa... 6 years, 3 months ago #5869

  • merah
  • OFFLINE
  • red
  • Karma: 1
aku malu sampai tak tau nak kate ape....

isteri kecewa... 6 years, 3 months ago #5870

  • qis
  • OFFLINE
  • Karma: 0
NO KOMEN... spi aku x tau nk kata apa dh...
Time to create page: 0.93 seconds