Get Adobe Flash player
Sembang Shoutbox
Sembang Login
ISTERI MENGAKU MASIH KENTAL...
  • Page:
  • 1
  • 2

ISTERI MENGAKU MASIH KENTAL...
Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

ISTERI MENGAKU MASIH KENTAL... 6 years, 10 months ago #3631





isteri memberitahu yg dia masih ada perasaan cinta dan sayang pada kekasih lama...pada masa yg sama ,, dia juga masih sayang dan mencintai anda yakni suaminya sekarang...

anda tahu yg isteri anda telah lama menjalinkan hubungan cinta dengan kekasih lamanya dan perkahwinan anda bersama isteri anda adalah diaturkan oleh keluarga di kedua belah pihak..

apakah anda akan melepaskannya jika :-

a) baru sekarang isteri anda bagi tahu yg dia sebenarnya bukan lagi anak dara ketika bernikah dgn anda dan mereka telah lama berzina sebelum anda kacau daun...

b) mendapat tahu isteri anda berjumpa kekasih lama secara sembunyi2 dan anda sendiri serta ramai kenalan juga ternampak mereka memadu asmara di tempat2 tersembunyi atau di dalam kereta..

c) isteri pernah beritahu yg dia akan kembali pada kekasih lamanya andai anda tidak memerlukan dia lagi atau anda 'padam'. isteri juga bagi tahu yg dia tidak kisah menjadi no 2 kpd kekasih lamanya..

d) dia minta cerai kerana perasaan kasih,sayang dan cintanya kpd kekasih lama masih tebal dan melebihi dari apa yg dirasakan kpd anda sekarang..dia tak sanggup lagi menahan desakan asmara lama..

e) kekasih lama isteri anda menalipon anda dan bg tahu yg dia dan isteri anda telah berulangkali berjumpa dan melakukan hubungan seks sejak anda berkahwin hingga sekarang..


apakah yg anda akan lakukan...????


ISTERI MENGAKU MASIH KENTAL... 6 years, 10 months ago #3639

berat n sarat kes ni...tp kalu sy jdk suami sy ceraikn dia serta-mrta....sbb dh brzina.....kalu ikut hukum hudud kn rejam smpai mati ..tu br lpas dosa kat dunia ..diakhrat blum pas lg....bgtulh bsarnya dosa zina ni ...jgn memain...dayus sy sbgai sorang suami kalu tak ceraikn dia...lg st bala brlaku atas dosa sseorg so kalu kt brsama dgn dia n kalu dia tak brtaubat takut kt pn trkna balanya mcm tsunami tak kira yg bt jahat ke baik sume kn so kalu boleh kt cri jln bende2 cmni tak brlaku pd kt family n org skeliling kt......

ISTERI MENGAKU MASIH KENTAL... 6 years, 10 months ago #3647

  • merah
  • OFFLINE
  • red
  • Karma: 1
apakah anda akan melepaskannya jika :-

a) baru sekarang isteri anda bagi tahu yg dia sebenarnya bukan lagi anak dara ketika bernikah dgn anda dan mereka telah lama berzina sebelum anda kacau daun...

Sekarang tu bila?? dah anak berderet? dah bercucu? Jelas sekali dlm persoalan ini, si suami sememangnyer terasa bagai dipanah petir. Ye lah bertahun hidup bersama...rupanya tertipu... tapi tertipu ke? Suami tidak pernah mempersoalkan hal dara terhadap isteri... tak kan sewenang2nyer isteri yang sudah bertaubat dan menyesali perbuatannya mahu membuka pekung di dada. Lebih lagi segalanya berlaku bukan sebelum perkahwinan anda... Pastinya suami akan merasa tidak adil(kalau suami tu mmg masih teruna sblm kawin le)... Dan mungkin membalas dendam dgn menjalin hubungan dengan perempuan lain / kawin lain... alasannya nak merasa DARA...

Kalau... perkara ini terlalu menjejaskan hidup anda yang tak lama mana ni... berpisah lah... carilah wanita yang sesuai utk anda... tapi perlu diingat....

"Lelaki yang baik adalah utk wanita yang baik..begitu juga sebaliknya"

sekadar pendapat....


b) mendapat tahu isteri anda berjumpa kekasih lama secara sembunyi2 dan anda sendiri serta ramai kenalan juga ternampak mereka memadu asmara di tempat2 tersembunyi atau di dalam kereta..

memadu asmara?????.... hmmmm.... cerai la kot

c) isteri pernah beritahu yg dia akan kembali pada kekasih lamanya andai anda tidak memerlukan dia lagi atau anda 'padam'. isteri juga bagi tahu yg dia tidak kisah menjadi no 2 kpd kekasih lamanya..

tak kan baru cakap dah nak cerai??... kalau suami tu tak ada masalah... tak kan si isteri nak terfikir utk berkata² sedemikian?... mesti ade something wrong somewhere ni...

d) dia minta cerai kerana perasaan kasih,sayang dan cintanya kpd kekasih lama masih tebal dan melebihi dari apa yg dirasakan kpd anda sekarang..dia tak sanggup lagi menahan desakan asmara lama..

CERAI

e) kekasih lama isteri anda menalipon anda dan bg tahu yg dia dan isteri anda telah berulangkali berjumpa dan melakukan hubungan seks sejak anda berkahwin hingga sekarang..

Siasat la dulu..... kalau sahih baru la cerai.....

ISTERI MENGAKU MASIH KENTAL... 6 years, 10 months ago #3653

lelaki akan rasa dayus kalau terjadi situasi macam ni...tapi betul ke cerai tu akan menyelesaikan semua masalah?? entah2 lagi banyak masalah timbul....pembahagian harta...hak jgaan anak...dan sebagainya.lelaki jgn la cepat sangat melatah.bukan ke bang pawang selalu cakap perempuan ada 99 nafsu...1 akal.lelaki ada 99 akal 1 nafsu..jadi gunalah akal lelaki yang banyak tu untuk menasihati isteri,membimbing,membetulkan dia,dengan cara yang berhemah.manalah tahu isteri tu cuma mengikut kata hati je.lagi pun bukan senang nak bercerai kalau ikutkan.kena buat rayuan kat pejabat agama,jalani sesi kaunseling dulu dan sebagainya.rasanya kalau suami memberi layanan yang cukup,sentiasa menghargai isteri...apalah sangat berbanding dengan bekas kekasih tu....tapi kalau ceraikan isteri lepas bertahun2 kawin semata2 baru dapat tahu isteri bukan dara masa malam pertama...memang tak patut!! macam cakap red tuh....isteri yang baik untuk suami yang baik....so fikir dulu apa yang kita buat masa kita muda2 dulu....baik ke kita?? teruna ke kita?? hehehehehe....

ISTERI MENGAKU MASIH KENTAL... 6 years, 10 months ago #3679




terlajak perahu boleh diundur,,,terlajak cakap/perbuatan...badan merana/binasa..

tu lah sebab kenkadang ada hikmah disebalik kejujuran berterus terang kepada bakal suami ttg kesilapan di masa lalu...

jika bakal suami ikhlas/jujur/setia/sayang/amat mencintai,,,maka kesilapan sang isteri akan sanggup ditelan meskipun pahit...justeru suami akan menerima seadanya walaupun jauh di sudut hati terkilan kerana tidak menjadi org pertama...

dan sebagai suami,,,beliau sebolehnya akan cuba menutup aib si isteri agar tidak diketahui oleh org lain dan akan kekal menjadi rahsia sehingga ke liang lahad...

tapi,,,

zaman sekarang masih adakah insan lelaki semulia itu...???


ISTERI MENGAKU MASIH KENTAL... 6 years, 10 months ago #3691

  • merah
  • OFFLINE
  • red
  • Karma: 1
Setuju dgn pm...

Erk lelaki zaman sekarang???

Takut ape je tau....
Baru² kawin... tak kisah...
Bile dah lama²...dah fikir balik... mula la nampak ketidak elokkan si isteri tu...
Mengungkit.... Membangkit.....Tak pun jadi alasan untuk 'kawin lagi'....

Entah la....

ISTERI MENGAKU MASIH KENTAL... 6 years, 10 months ago #3707

sebab tu kena ada tolak ansur n persefahaman...cuma nak jugak tahu kan kalau lelaki tu kena jugak ke beritahu yang "i nih dah tak teruna lagi" pada bakal isteri dia?? ada ke lelaki macam tuh? kalau isteri dia tahu rahsia tu selepas bertahun2 kawin wajar ke kalau isteri dia tuntut cerai dan sebagainya?? boleh ke?? atau lelaki takkan bagi tahu rahsia tu sampai ke liang lahad?? errmm?? ye lah lelaki yang tak teruna nih tak de tanda2 macam perempuan...cuma kita boleh agak dari skill dia....kalau dah xpert semacam tuh sangsi gak kan?? sebab tu kita dah bincangkan pada tajuk apa dulu tuh...tak payah la ungkit2 kisah yang lepas2 apa yang dah terjadi tu biarlah berlalu....

ISTERI MENGAKU MASIH KENTAL... 6 years, 10 months ago #3716

  • merah
  • OFFLINE
  • red
  • Karma: 1
teruna/atau tak...

hmmmm.... bole tau kan darling kan.... hehehehe

tu lar.... ntah la.... aku la kan... kalau sebelum kawin aku tak kisah kalau selepas kawin mmg aku kisah...

ape pun... bg aku berterus terang sebelum kawen lebih sesuai....

kalau tak nak sudah!!! kalau dah kawin... byk skit la kene fikir

ISTERI MENGAKU MASIH KENTAL... 6 years, 10 months ago #3720

terpulang...pandangan masing2....bagi i plak apa yang dia buat sebelum kawin ngan i bukan masalah i...tapi kan err..takut gak bawak penyakit ke apa ke kan...hehehe alhamdulillah sebelum kawin memang i wat hiv test....bukannya apa nak jugak jaga kepentingan kita..sayang macam mana pun takkan sampai menanggung beban yang bukan kita cipta...hehehehe.....lepas kawin i tak pernah ungkit atau tanya atau persoal kisah2 dia dulu....yang penting sekarang macam mana nak membina hubungan dan keluarga bahagia....pasal i pun dia tak pernah tanya cerita sebelum kawin,sebab dia fikir apa yang berlaku buka kita leh kontrol...kecuali dia wat hal masa dah kawin....baru leh fikir apa nak buat...selagi boleh selamatkan perkahwinan selamatkan lah...kalau dah tahap kritikal kita sendiri kena fikir apa yang terbaik untuk kita dulu n anak2....kalau kita mampu memaafkan,maafkan lah...kalau tak boleh jugak nak wat cam mana....err...lari topik ke haku nih?? lantak lah...

ISTERI MENGAKU MASIH KENTAL... 6 years, 10 months ago #3740





nampak gayenyer aku sorang je lelaki yg melayan minah2 kat forum nih..mana pegi mamat ss yg lain...???

sporting la sikit yob...



  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.67 seconds